Samla in, analysera och aktivera enkelt dina nät- och appuppgifter

En flexibel analyssvit för marknadsförare och analytiker som främjar respekt för användarnas integritet under varje steg på vägen

Därför är Piwik PRO ett bättre val än Google Analytics 4

Smärtfri migration

Börja analysera data inom en timme. Implementera vår plattform med en enda spårningstag. Migrera sedan din analyskonfiguration genom att följa samma eller liknande logik som med verktyg såsom Universal Analytics.

Avancerad analys, bekanta begrepp

Byt till en modern plattform som enkelt hanterar sessioner och events. Använd alla events i dina avancerade rapporter, t.ex. trattar och user flows. Samtidigt kan du dra nytta av aggregering på sessionsnivå och dimensioner som du känner igen från klassisk sessionsbaserad analys.

Enkel efterlevnad av sekretessregler

Samla in data med full respekt för sekretesslagar, inklusive GDPR, HIPAA, CCPA och TTDSG. Förenkla efterlevnaden med en integrerad samtyckeshanterare och enkla sekretessinställningar som är tillgängliga från produktens användargränssnitt.

Mer tillförlitliga uppgifter

Få upp till 70 procent mer data utan att inkräkta på användarnas integritet. Använd programvara som kan köras utan samtycke (enligt EU:s dataskyddsmyndigheter). Samla in data på sessionsnivå i anonyma profiler – en funktion som ditt dataskyddsombud enkelt kan kontrollera efterlevnaden av.

Välintegrerad produktsvit

Få en avancerad, tätt integrerad produktstack som inkluderar en Customer Data Platform. Samla in, kombinera och aktivera profiler i vår Tag Manager eller skicka dem till Third-party-destinationer för personalisering.

Flera värdskapsalternativ, inklusive Sverige

Lagra data på säkra molnservrar i EU. Uppgradera till Enterprise-planen och välj mellan lokalt värdskap på plats (i din molnprenumeration), fem offentliga molnplatser och 60+ privata molnplatser, inklusive EU-baserade servrar som Elastx i Sverige.

Google Analytics Piwik PRO

Produktens höjdpunkter

Enkla produktintegrationer

Använd analysdata i fler sammanhang genom att skicka dem till datavisualisering, AB-testning, e-postmarknadsföring, marknadsföringsautomatisering och andra verktyg i din tekniska stack.

Säker anslutning till Googles ekosystem

Säker integrering med olika delar av Googles ekosystem – t.ex. Tag Manager, Ads, Sheets och Search Console. Dra fördel av obegränsad integration med Looker Data Studio.

Längre datalagring

Behåll viktiga data längre. Med Piwik PRO kan du lagra data i 14 månader med den kostnadsfria Core-planen och 25 månader eller mer med Enterprise-planen.

Tillgång till rådata och osamplade data

Arbeta med kompletta datamängder om dina besökare, inte bara samplade data. Integrationer med BI-verktyg och tillgång till rådata ger dig frihet att använda och presentera dina analysdata.

High touch-support för företagskunder

Få hjälp av en dedikerad kundansvarig och ett tekniskt team: personlig onboarding, produktimplementering, utbildning och extra professionella tjänster för anpassade tillägg.

En generös gratisplan och en robust betalplan

Välj mellan en kostnadsfri Core-plan och en betald Enterprise-plan, som ger dig high touch-kundtjänst, värdskapsflexibilitet, en SLA och ännu fler möjligheter att använda dina data.

Var kunddata lagras och vem som kan komma åt den är ett växande problem för organisationer som vill vara integritetsvänliga och GDPR-kompatibla. Detta krav kan inte uppfyllas med Google Analytics och de flesta analyslösningar för företag som finns på marknaden idag.

Joakim Öhman,
VD för Elastx

Piwik PRO Core och Enterprise – välj den plan som passar dina behov

Piwik PRO Analytics Suite erbjuder modern rapportering och funktioner, såsom händelsespårning, e-handelsrapportering, sessionsstatistik och anpassade dimensioner, samt flexibilitet och kontroll över datasekretess. Se vad mer vår plattform erbjuder i Core- och Enterprise-planerna:

Piwik PRO
(Core och Enterprise)
Universal Analytics
(gratis och 360)
Google Analytics 4
(gratis och 360)
Datamodell Sessions- och eventbaserat Sessionsbaserat, stöder vissa eventbaserade användningsfall Eventbaserat, stöder vissa sessionsbaserade användningsfall
Användarvänlighet
GDPR-efterlevnad
Datavärdskap i EU
Avancerad trattrapportering
Avancerad rapportering av user flows
Integration med Google Ads, Search Console, Looker Studio, Google Tag Manager, Google Sheets
Åtkomst till rådata
Integrationer med BI-verktyg
Osamplade data som standard
Integration av samtyckeshanterare
Tag manager-integration
Inbyggd integration med Customer Data Platform
Dedikerad kontohantering och support i betalda planer
Läs detaljerade jämförelser mellan Piwik PRO och Google Analytics (gratis och 360) – på engelska.

Fyll i formuläret, boka en demo och se hur du kan använda Piwik PRO till din fördel.

Under demonstrationen kommer du att:

  • Jämför funktionerna och begränsningarna i Google Analytics och Piwik PRO.
  • Lär dig hur Piwik PRO hjälper dig att följa internationella integritetslagar som DSF, CCPA, HIPAA, LGPD.
  • Få veta vilken typ av professionellt stöd och utbildning du får under migreringen och den dagliga användningen av Piwik PRO.

Få en demo

Vi återkommer till dig inom 48 timmar.

Denna information kommer endast att användas för att kontakta dig. För ytterligare information, se vår integritetspolicy.

FAQ

Hur lång tid tar det att byta från GA till Piwik PRO?

Likheterna mellan användargränssnitten för Google Analytics och Piwik PRO, datalagerkompatibilitet, dedikerad support (Enterprise) och detaljerat onboarding-material (Core) gör övergången så enkel som möjligt. När det gäller Core-planen kommer du att migrera din analytiska konfiguration på cirka 1 timme. Med Enterprise-planen får du extra tjänster relaterade till produktimplementering och utbildning. I de flesta fall tar onboarding-processen cirka fyra veckor, beroende på hur komplex din spårning är.

Hur konfigurerar jag allt i Piwik PRO för att spåra min webbplats?

I Enterprise-planen ser vårt tekniska team till att din Piwik PRO-instans är igång och redo att samla in data om dina besökare. Vid eventuella frågor kan du också kontakta din dedikerade kontoansvarig och läs detaljerade hjälpcenterartiklar. Användare av Piwik PRO Core-planen kan använda den detaljerade dokumentationen i hjälpcentret eller vårt gemenskapsforum. gemenskapsforum

Vilka är de månatliga träffgränserna för Google Analytics, Google Analytics 360 och Piwik PRO?

Träffgränsen för det kostnadsfria Universal Analytics är 10 miljoner. Samtidigt finns det inga begränsningar i Google Analytics 4 och 4 360. Med Piwik PRO Core är gränsen 500 000 - tillräckligt för att tillgodose behoven hos 99,38 procent av vår kundbas. I Google Analytics 360 och Piwik PRO Enterprise överstiger gränsen 1 miljard. Google Analytics 4 använder datasampling efter 100 miljoner träffar, medan Google Analytics 4 360 – efter 1 miljard träffar. Med Piwik PRO kan du välja om du vill arbeta med 100 procent av dina data eller aktivera datasampling för att snabba upp rapporteringen för webbplatser med mycket trafik.

Vilka är skillnaderna mellan de olika prisnivåerna för Google Analytics och Piwik PRO?

Med Google Analytics kan du utnyttja en kostnadsfri produktversion eller uppgradera till Google Analytics 360 till ett pris som vanligtvis börjar på 50 000 USD. Piwik PRO ger dig den kostnadsfria Core-planen och mer flexibla prisnivåer, vilket ger bättre valuta för pengarna.

Hur samlar Piwik PRO in och behandlar data på ett annat sätt än Google Analytics? Varför gör detta tillvägagångssätt det lättare att följa datalagstiftningen, t.ex. GDPR och CCPA?

Google Analytics lagrar dina uppgifter på olika serverplatser och använder dem för att förbättra andra produkter, t.ex. Google Ads. Med Piwik PRO lagrar du dina data i ett datacenter som du själv väljer eller på ditt eget molnabonnemang hos en av våra certifierade molnleverantörer. Du väljer själv när och hur du vill dela data, om du vill göra det överhuvudtaget. Core-planen är för närvarande begränsad till molnvärdskap i Tyskland. Enterprise-planen erbjuder molnvärdskap och privat moln, med 60+ värdskapsplatser runt om i världen, inklusive i Sverige. Du kan välja ett privat moln (dedikerad databas) som delar serverresurser mellan kunder men håller analysdata åtskilda, vilket ger ytterligare ett lager av säkerhet jämfört med det offentliga molnet. Ett annat alternativ är ett privat moln (dedikerad hårdvara) som håller alla serverresurser och analysdata åtskilda, vilket gör det till en dedikerad lösning för varje kund. Alternativt kan du välja det lokala alternativet på plats och lagra data i din egen molnprenumeration hos en av våra certifierade leverantörer. Piwik PRO stöder också din efterlevnad av GDPR och CCPA genom att tillhandahålla en dedikerad samtyckes- och dataförfrågningshanterare. Läs mer här: Efterlever Google Analytics GDPR-kraven? (på engelska).

Hur spårar Piwik PRO webbplatsstatistik utan att samla in personuppgifter?

Piwik PRO erbjuder tre metoder för att samla in icke-personliga uppgifter:
  • Anonym spårning med cookies och sessionsdata – samlar in sessionsstatistik utan att använda några permanenta användaridentifierare. Denna metod kan vara ett alternativ till spårning med samtycke när en besökare ignorerar eller avböjer din begäran om samtycke.
  • Anonym spårning utan cookies men med sessionsdata – samlar in sessionsstatistik med hjälp av en kortlivad sessionsidentifierare som roterar var 30:e minut. Denna metod kan också vara ett alternativ till spårning med samtycke när en besökare ignorerar eller avböjer din begäran om samtycke.
  • Anonym spårning utan cookies eller sessionsdata – samlar in eventstatistik utan att använda besökar- eller sessionsidentifierare, och sammanfogar inte events med en användare eller session.
Alla tre metoderna är valfria och är bra alternativ till enbart spårning med samtycke. Läs denna artikel (på engelska) för mer information.

Hur gör Piwik PRO det möjligt för dig att koppla samman data från marknadsföringssidor, applikationer och områden efter inloggning för att återskapa en fullständig customer journey?

Piwik PRO ger dig total kontroll över dina data och de instrument som krävs för att säkerställa dess integritet och säkerhet. Därför kan du på ett säkert sätt samla in unika användaridentifierare (t.ex. e-postadresser) och känsliga uppgifter från områden efter inloggning på dina webbplatser och appar (t.ex. e-hälsovårdsplattformar och transaktionssidor). Detta gör att du kan känna igen besökare över sessioner och kontaktpunkter för att återskapa hela deras resa. Läs mer om det här (på engelska).